Tavaly az országba a statisztikák alapján nem egy 100 millió forint feletti listaárú Ferrarit helyeztek forgalomba itthon, köztük Jákob Zoltán luxusterepjáróját, amiért 200 milliót fizethetett.
A Pénzcentrum a friss statisztikában megnézte, milyen luxusautók érkeztek az országba 2023-ban. Nos, a Datahouse összesítése szerint Magyarország kedvenc sportautója a Porsche 911-es, ami 122 ezer eurós, nagyjából 40 millió forintos alapáron kapható, és természetesen ennek több mint duplájára is lehet extrázni. Ebből 103 darab állt forgalomba tavaly.
Ezt követi a Ford Mustang 84 darabbal, amelynek legkisebb listaára 22,5 millió forint itthon. Harmadik a nyolcas BMW 51 forgalomba helyezéssel, ez legkevesebb 38,6 millió forintba kerül. Ezeken kívül a sportkocsik között népszerű volt még a búcsúzó Audi TT (33 db) és a Mercedes AMG GT is belefért a top5-be (32 db), ennek az alapára 81 millió forint.
Az egzotikusabb darabok közül érkezett 7 darab, legkevesebb 125-130 milliós Ferrari 296 GTB és három ugyanebből a GTS verzióban (ez szintén a legkevesebb 130 milliós kategória). Ezen kívül hat F8 Spidert is beújítottak legkevesebb 90 millióért, 5 darab 812 GTS (kb. 130-150 millió forint alapáron), és két, kb. 90 milliós Ferrari Roma is magyar rendszámot kapott a sportkocsi-kategóriában, ahogy egy alapáron is kb. 80 millióba kerülő F8 Tributo is. Érkezett még 3 darab, legkevesebb 150-160 milliót érő SF90 is, ha kérdezik, valamint 4 Portofino, ez „csak” nagyjából 70 millióról indul.
Egy Lamborghini Huracanra is rá került a magyar rendszám, ez legkevesebb 80 millió forintot érhet, ahogyan egy hasonló árról induló Aston Martin DB12-re is, az angol márkából érkezett még 3 darab, legkevesebb 50 millió forintos Vantage, és két DB 11 is (kb. 65 millió forint). A Porsche 911-esek mellett még két darab 718 Spyder is honosítva lett (alapáron kb. 60 millió forint), illetve hat Lotus Emirát is átadtak a tavalyi évben – ez alapáron kb. 40 millió forint.
Az AMG GT mellett a Mercedes SL AMG-változata is szépen fogyott a kategóriában, ebből 25-re került hazai rendszám, alapáron 54 millióba kerül. Az érdekesebb darabok közé tartozik még a Morgan Plus Six (alapáron kb. 45 millió forint), amiből egyet hozott be valaki az országba, emellett két, egyenként kb. 100 millió forintba kerülő Maserati MC20 is érkezett.
A luxusautók kategóriáját 2023-ban Mercedes S-osztály uralta 167 forgalomba helyezéssel, ezért legkevesebb 40 millió forintot kell fizetni, második helyen a nagyjából ugyanennyibe kerülő 7-es BMW áll 76 darabbal, harmadik az S-osztály mégdrágább, mégluxusabb változata, a 72 millióról startoló Maybach S-osztály 44 forgalomba helyezéssel. Negyedik az elektromos Mercedes EQS (28 db), ami legkevesebb 48,6 millió forintba kerül, és a 70 milliós AMG-változatból is érkezett 5 darab.
Az S-osztály sportváltozatából (AMG) pedig 25-re tettek tavaly magyar rendszámot, ezzel ötödik a listán – listaára kicsit több mint 91 millió forint. A BMW elektromos limuzinjából, az alapáron 43 milliós i7-esből 22 jött, a legkevesebb 66 milliós, M-es sportváltozatból pedig 15 darab.
A különlegesebb darabok között van egy alaphangon 102 milliós Rolls-Royce Ghost (főképünkön) és egy 35 millióról induló Maserati Ghibli, valamint 4 Bentley Flying Spurt is regisztráltak, ami kb. 65 millió forintról indul a kereskedésekben. Öten pedig a 43 milliós indulóárú Lexus LS 500H mellett tették le a voksukat.
És persze a luxusterepjárók közül nem maradhat ki Jákob Zoltán új szerzeménye, a Ferrari Purosangue, amit tavaly év végén vehetett át és nagyjából 200 millió forintot fizetett érte. A Datsahouse adatai szerint 2023-ban a körömkirály volt az első és egyetlen, aki ilyen kocsit hajtott az országban.