Jason Momoa, Arnold Schwarzenegger vagy éppen a Trónok Harcából Thor Bjornson. Közös bennük, hogy filmjeikben különleges erejüknek köszönhetően általában győzedelmeskednek a rossz felett. De abban is hasonlítanak, hogy a civil életben is szeretnek harcolni, méghozzá a környezetvédelem érdekében.
A legnagyobb ellenség – ha a környezetvédelemről beszélünk – kétségtelenül a műanyag hulladék. Egy kutatás szerint minden ember 5 gramm műanyagszemcsét fogyaszt el hetente. Ez nagyjából egy bankkártyának megfelelő mennyiséget jelent.
A SodaStream International LTD az egyszer használatos műanyagok okozta veszélyre szeretné felhívni a figyelmet. Az ő kampányarcuk volt a Trónok harca sztárja, a Hegyet alakító Thor Bjornson. Itt az idő, hogy változtass – énekelte másokkal együtt a színészóriás a reklámban. Legutóbb pedig az egykori testépítőből lett akcióhős Arnold Schwarzenegger is csatarendbe állt a műanyag palackok elleni harcban.
Itthon is egyre több vállalatnak fontos a környezettudatos gondolkodás. A Hell Energy Magyarország például a nemrégen megépített aludobozgyárral elkötelezte magát a teljesen újrahasznosítható alumíniumcsomagolás mellett. A cég a tervei szerint öt éven belül a termékeinek 99 százaléka lesz aludobozos csomagolású. És hogy ez miért fontos? Csak Magyarországon évente 1,5 milliárd darab műanyag palack kerül ki a háztartásokból, aminek csupán 17 százalékát hasznosítják újra.
És ha már a számoknál tartunk: a Hell Energy gyárában 410 nap alatt annyi fémkdobozt gyártanak, hogy ha azt egymásra raknánk, akkor pontosan a Holdig érne a torony. Igaz ennek a mennyiségnek 80 százaléka nem itthon kerül forgalomba, hanem a világ más pontjain próbálja enyhíteni a fojtogató PET-palack ártalmat.
A fent leírtak tükrében talán már érthető, hogy miért Bruce Willis lett a HELL kampány arca 2019-ben.