KezdőlapAutóEz az új Toyota már Lexus

Ez az új Toyota már Lexus

Az új Toyota Camry folytatja a sorozat hagyományát: megbízható, tágas, roppant takarékos családi szedán. És már egyértelműen az a szint, ahol a Lexus található, csak olcsóbb.

Amikor először beül az ember a vadonatúj Toyota Camry-be, egy dolog rögtön nyilvánvalóvá válik: ez már nem „csak” egy takarékos szedán. Ez az autó prémiumba hajlik, már-már az a szint, ahol a Lexus vadászik vevőkre. Csendes, kényelmes, elegáns – és ami még fontos, hihetetlenül takarékos. A Toyota újraértelmezte, mit jelent a „megfizethető családi autó” fogalma.

Ahogy eddig, úgy most sem akar sportkocsi lenni a Camry. Inkább egy nyugodt utazóautó, amit a rugózása és az szigetelése is alátámaszt. Az új futóműhangolás kifinomult, még a roppant silány magyar utakon is kulturáltan viselkedik, a zajszigetelés pedig kimagasló: akár autópályán, akár városban, mindig kellemes csendben utazhatunk benne. A kormányzás pontos, ha nem is különösebben izgalmas, de ez nem is baj. A cél itt a komfort.

A Camry utastere más szintet képvisel, mint a középkategória, ahova a Toyota tartozik. A belső sokkal közelebb van a Lexushoz, mint mondjuk a Volkswagenhez. Az utastér elegáns, az anyaghasználat nagyon jó minőségű, a dizájn pedig visszafogott, mégis modern. A nagyobb kivitelekben 12,3 colos digitális kijelző, JBL hangrendszer, vetített kijelző és akár elektromosan állítható hátsó rolók, külön klímazóna hátul, kényelmes bőrülések, hátsó ülésfűtés is kérhető. Elöl-hátul fejedelmi a lábtér, a csomagtartó 500 liter körüli, szóval, a hosszabb családi utazások sem jelentenek kihívást.

A Toyota nagy limuzinja minden modern asszisztenst kínál, amit manapság elvárunk: ütközésmegelőző rendszer, sávtartó, adaptív tempomat, holttérfigyelő, táblafelismerő. Sőt, a felsőbb szinteken 360 fokos kamerarendszer és parkolássegéd is jár. Bár az infotainment rendszer még nem tökéletes (például itthon jelenleg nem minden modellben elérhető a vezeték nélküli Apple CarPlay/Android Auto), használata könnyű, gyors, nem túlbonyolított.

Az új Camry kizárólag hibrid hajtással kapható. A 2,5 literes benzinmotor és az elektromos motor kombinációja kb. 225 lóerős összteljesítményt nyújt, míg az AWD változat 232 lóerőt. A CVT váltó sima, bár kissé művi gyorsulásérzetet kelt. Fogyasztásban viszont verhetetlen ez az autó: átlagosan 5-6 liter/100 km eszik valós körülmények között, de inkább az 5 literhez közelít az érték.

Nem vitás, az új Toyota Camry elegáns, technológiailag naprakész, hybrid‑központú, kulturált a belseje és roppant kényelmes. Akiket ne bódított el az SUV-láza, azoknak ideális választás. Ez a kocsi hosszú ideje a középkategóriás szedánok etalonja, és ez még jó ideig így lesz. A 17 millió forintról induló Camry azon a szintem van, mint a Lexus, csak az ára nem olyan – szerencsére.

Indirekt/Kiss B. László