KezdőlapAutóMost a Daciánál is olcsóbb az új Citroën

Most a Daciánál is olcsóbb az új Citroën

Az új C3 Aircrosst egyértelműen a román népautó ellenfelének szánják a franciák, ráadásul még árban is a Duster alá mentek.

Az új Citroën C3 Aircross teljes átalakuláson ment keresztül: új high-tech platformra épült, robusztus és magabiztos crossover-stílus jellemzi, no és értelemszerűen belesimul a márka új formai stílusába, amelyet a kis Citroën C3-mal kezdődött. A PSA szlovákiai, Nagyszombatban található gyárában készülő francia szabadidő-autó kifejezetten az európai piacra szánt új Smart Car platformra épül, ugyanarra, mint a legújabb C3, ami nagyon kedvező árpozicionálást tett lehetővé. Az elődhöz képest a modell felépítése és méretei is megváltoztak: a 4,39 m hosszú 5 személyes változat a második üléssorban a kategória legnagyobb helykínálatával büszkélkedhet. A Citroën a szegmensben első ízben 7 személyes változatot is kínál.

A szépség persze mindenkinek más és más. Az új Citroën C3 Aircross is egyeseknek tetszik, másoknak meg nem, ez természetes, ám az vitathatatlan, egyedi a stílusa, és hamar felismerhető, hogy melyik márka terméke. A kocsi orra és feneke megegyezik a sima C3-as dizájnjával, ugyanúgy mutat elölről és hátulról is. A lényeg ebben az autóban belül van. A műszerfal nem tér el az alapmodellétől, a pluszt a jóval nagyobb utastér jelenti. A C3 Aircross 5 személyes változata a második üléssorban rekordméretű helyet és 460 literes csomagtartót kínál. A Citroën új szabadidő-autójában hatalmas a tér, olyan nagy, hogy akár 7 személyes változatban is rendelhető. A csomagtérből kihajtható plusz két ülésért 390 ezer forintot kérnek a franciák.

Az alap, az 1,2 literes (100 LE), háromhengeres benzinmotor mellett az új C3 Aircross 1,2-es turbófeltöltős motorral (136 LE), valamint két villamosított hajtőművel is kapható: egy alacsony fogyasztású, 145 lóerős, 48 V-os hibriddel és tisztán elektromos meghajtással is. Az utóbbi több mint 300 km-es hatótávú. A gyáriak szerint mindössze 26 percre van szükség, hogy 20%-ról 80%-ra töltődjön, ráadásul az útközben észlelt változásokhoz valós időben alkalmazkodó útvonaltervező, az ë-ROUTES alkalmazás is a sofőr segítségére lesz. Aztán még ebben az évben egy 400 kilométert meghaladó hatótávolságú változat is érkezik a kínálatba.

Úgy tűnik, a PSA-nál eldöntötték, hogy cégen belül a Citroën lesz a Dacia ellenfele. A Duster alapváltozata nálunk 7,5 millió forintról indul, még az új Citroën C3 Aircross 7,29 millióról. Utóbbinak tehát kedvezőbb az ára. A magyar piac kedvencénél, a mára rendesen megöregedett, 8,6 millióról stratoló Suzuki S-Crossnál pedig sokkal olcsóbb. A villanymotoros ë-C3 Aircrossnak 10,19 millió forint a kezdőára.

Indirekt/Kiss B. László