KezdőlapAutóMegújult a magyarok kedvenc Skodája

Megújult a magyarok kedvenc Skodája

Kívül kismértékben, belül jobban hozzányúltak az új Skoda Octaviához, amely még dízelmotorral is kapható.

A közelmúltban kissé felfrissítették a csehek egyik legnépszerűbb modelljét, amelyet hazánkban is sokan szeretnek. Nagy, lényegi módosítások nem történtek a külsőn, ilyenkor persze nem is szoktak. A Skoda Octavia stílusában, alapkarakterében semmit sem változott.

A ráncfelvarrás klasszikus receptjét követve kissé másabb lett a kocsi első lámpaburája, van benne egy kis lefelé nyúlás a hűtőrácsnál, és most már diódákkal adja a tompított és a távolsági fényt, a nappali menetfényt, valamint az irányjelzést is. A lökhárítót is átrajzolták, és már nincs ködfényszóró benne. Nehezen tűnik fel, de kicsit másabb a hűtőmaszk is, keskenyebb a kerete és egyenesebben állnak a lamellái.

Az újítások nyomán azonban 9 mm-rel nőtt az Octavia hossza: most már a limuzin és a kombi is egyaránt 4698 mm-es. Hátul is más a fényszórók kialakítása, de a formája nem. Apróság, de megújult a felniválasztéka is.

Eddig alapszabálya volt a Volkswagen-csoportnál, hogy a Skoda nem lehet jobb, minőségibb a VW-nál. Na, ennek vége, az új Skoda Octavia simán hozza azt a szintet az utastérben, mint az anyacég névadó márkája. Belül a 10 colos digitális műszeregység mellett a szabadon álló érintőképernyő a nagy újdonság; ez utóbbi 10 vagy 13 colos méretben rendelhető.

Már mindegyik Octaviában alapfelszerelés a kétzónás digitális klíma; azonban csak a felsőbb szinteken széria a 15W-os vezeték nélküli telefontöltő. Újdonság, hogy a kulcs nélküli nyitási rendszer mostantól érintés nélkül, teljesen automatikusan nyitja és zárja az ajtókat. A jobban felszerelt francia autókban ez már vagy két évtizede is benne volt…

A burkolati- és a kárpitanyagok is megújultak, jelentős részük újrahasznosításból származik, de valódi bőr is kérhető, ami eddig az Octaviába nem volt rendelhető. Választhatunk sportülés, vagy ergonomikus ülés közül is, szellőzéssel és masszázsfunkcióval. A cseh márkánál a hagyományos krómot újdonságként sötét krómnak nevezett, környezetbarát felületkezelés váltotta fel. Összességében elmondhatjuk, precízen összerakott, nagyon minőségi és komfortos ez az autó, a helykínálat pedig hatalmas, a belső tere túlmutat az alsó középkategórián.

A motorválaszték négy benzinesből és két dízelből áll. Vagyis a Skodánál még kitartanak a dízelmotor mellett (ez üdvözlendő), kevés európai és ázsiai gyártó döntött így. A nálunk járt Skoda Octavia Combi 2.0 TDI azonban nem épp fogyasztásbajnok. A 150 lóerős teljesítménnyel, a 8,6 másodperces 100-ra gyorsulással nem okozott csalódást ez a motor, ám az étvágyával már igen. Egy dízeltől a 7-8 liter közötti átlagfogyasztás (a fedélzeti számítógép szerint) elég rossz eredmény, pláne, ha a mai hibridmotorokhoz hasonlítjuk, amelyek 5 liter körül esznek. És van még egy fájó pontja a Skoda Octaviának. Nemcsak a minősége Volkswagen-szintű, hanem az ára is.

Indirekt/Kiss B. László