Akár 660 kilométert is elmehetünk a Peugeot új villany-szabadidőautójával, a hétüléses 5008-cal.
A régi, jól bevált receptet használta a Peugeot az új 5008 megalkotásánál. De miért is változtatott volna? Akár csak korábban, a 3008-as modell sikeres designját használta fel a nagyobb testvéren is. A nagy Peugeot családi szabadidóautó harmadik generációjának formaelmei nagyon hasonlítanak a kistestvérére. De ez nem baj, mert a 3008 külseje nagyon jól sikerült.
Azért persze könnyű megkülönböztetni a két kocsit, hiszen az 5008 nemcsak nagyobb, hanem valamivel szögletesebb kialakítást kapott, ellenben a 3008 kupésabb vonalaival. Arra azért ügyeltek a tervezők, hogy ezen a modellen is megjelenjen elöl a két oldalon a mára már elmaradhatatlan három oroszlánkarom a nappali menetfények formájában, de a fényszóró is a hármas felosztással játszik, csakúgy, mint a hátsó lámpák. Mindenképpen meg kell jegyezni, hogy eszméletlen jó felniket terveztek ehhez a SUV-hoz a mérnökök.
Az összképet tekintve elmondhatjuk, izgalmas és szép crossovert rajzoltak a franciák, amelynek a jó designon és minőségen túl erénye még, hogy van belőle hétüléses verzió is. Ráadásul az új, 4,79 méteres 5008 még az elődjéhez képest is nagyobb lett 15 centivel.
A belső olyan otthonos, mint egy jó nappali. A sofőrt szinte körbe öleli a műszerfal. A design itt is hasonlít a 3008 utasterére. Az i-Cockpit 21 colos lebegő hatású kijelzőt kapott, amelynek a baloldalán a műszeregység, a jobbon a multimédiás kijelző van. A kormánytól jobbra, középen egy harmadik képernyő is helyet kapott, amelyre a gyors gombokat lehet kitenni egyéni preferencia szerint, a kettő között pedig az automata sebváltó (manuális nincs) és az indítógomb található.
Az elősben megismert króm billentyűsor, tehát a fizikai kapcsolók sajnos eltűntek, az új 5008 műszerfalán már nincsnek régi formájában. A középkonzolon jutott néhány gomb a klímának, ám ezek is csupán érintésérzékeny panelek, ellenben a hangerőszabályozó, vagy az üzemmódválasztó, amelyek még fizikai kezelőszervek.
Elődjéhez hasonlóan, nagycsaládos autó maradt az új 5008, amelyben a második üléssor 40:20:40, míg a harmadik 50:50 arányban hajtható le. A csomagtér 259 literes, viszont a leghátsó sor használata nélkül már 748 literes hely áll rendelkezésre a csomagoknak, ha pedig a második ülésorra sincs szükség, akkor óriási, 1815 liter a maximális kapacitás.
A Peugeot 5008 motorválaszték háromféle, van a jól ismert 1,2 literes, 136 lóerős 48V-os hibrid, az 1,6 literes plug-in hibrid, amelynek kombinált csúcsteljesítménye 192 lóerő, és a tisztán elektromos kivitel. Az e-5008 ugyanazokat az elektromos hajtásláncokat kínálja, mint az e-3008. Az alapverzió a 210 lóerős (157 kW), a nagyobb a 230 LE (170 kW). Ezek ugyanazt a 73 kWh kapacitású akkut kapják.
A két villanymotoros, összkerékhajtású (4WD) változat 98 kWh-os akkut kapott, amely 210 lóerős. A kisebbnek 502, a nagyobbnak 660, a négykerékhajtásúnak 500 kilométer a hatótávja. Az akkumulátor váltóáramról akár 22, egyenáramról legfeljebb 160 kW-tal tölthető.
A legolcsóbb Peugeot 5008, a hibrid változat 13,7 millió forintról indul, míg az elektromos 20,3 millióról. A kocsi formája nagyon csábító, maradandó élmény, a minősége első osztályú, és az ára is jó, a kérdés inkább csak az, hogy mennyien engedhetik majd meg maguknak itthon ezt a nagy családi szabadidőautót.
Indirekt/Kiss B. László