Érik a botrány, már be is perelték a gyártót.
A svájci Lindt & Sprungli csokoládégyártó cég kénytelen volt felülvizsgálni marketingstratégiáját egy amerikai per elkerülése érdekében. A vállalat termékei kiválóságára vonatkozó állításait vetette el, miután egy fogyasztói szövetség megkérdőjelezte a nehézfémek jelenlétét több gyártó, köztük a Lindt által készített étcsokoládékban- írja a Fortune.
Az ügy 2023 februárjában kezdődött, amikor az Egyesült Államokban csoportos keresetet indítottak a Lindt ellen. A cég sikertelenül próbálta megszüntetni az eljárást, amely egy amerikai fogyasztói szervezet cikkén alapult. A Consumer Reports által végzett vizsgálat során két Lindt étcsokoládéban magas kadmium-, illetve ólomszintet mutattak ki.
Az NZZ am Sonntag című svájci lap egy szeptemberi amerikai bírósági döntésre hivatkozva állította: „Védelmi stratégiájában a vállalat saját minőségi ígéreteit bontotta le.” A Lindt ügyvédei azzal érveltek, hogy a csokoládészeletekre nyomtatott „kiválóság” és a „szakértelemmel, a legfinomabb alapanyagokból készült” kifejezések csupán „puffogásnak” minősülnek.
A New York-i Keleti Kerületi Bíróság azonban elutasította a Lindt kérelmét. A bíróság meghatározása szerint a termék puffasztása „eltúlzott reklám, hencegés és dicsekvés, amelyre egyetlen ésszerű vásárló sem hagyatkozna”.
A bírósági határozat részletezi, hogy a felperesek azzal az állítással indítottak csoportos keresetet a Lindt ellen, miszerint a cég „megtévesztő módon úgy forgalmazza étcsokoládétábláit, mint amelyek a legkiválóbb összetevőkből szakértelemmel készültek és biztonságosak, valamint élvezetesek, holott a tábla valójában jelentős mennyiségű ólmot tartalmazott”.
Az Egyesült Államok hat államban élő fogyasztók jogi lépéseket tettek a Consumer Reports 2022-es cikke nyomán. A szervezet 28, az USA-ban értékesített étcsokoládé táblát vizsgált meg. Egy Lindt tábla a nyolc között volt, amelyben magas kadmiumszintet találtak, míg egy másik a tíz között szerepelt, amelyben magas volt az ólomtartalom.
A fogyasztók a csoportos perben ragaszkodtak ahhoz, hogy azért fizettek prémium árat a Lindt termékeiért, mert úgy gondolták, hogy „minőségi és biztonságos étcsokoládét vásárolnak”. Ez különösen érzékeny pont Svájc számára, amely hagyományosan a minőségi termékek előállításáról ismert, és ez teszi lehetővé számára, hogy magasabb áron értékesítse termékeit a nemzetközi piacokon.
Indirekt/Pénzcentrum