Ezt meg fogja érzi a konkurencia, rendesen megvágta a Citroën az új C3 elektromos modelljének az induló árát.
A franciák imádnak szembeszegülni, tüntetni, olykor forradalmakat kirobbantani. Az autóipar leglázongóbb márkája Citroën, amely megannyi csodás, és a maga korában extrém járművet alkotott több mint száz éves története során. És az új C3-assal megint egy lázadó érkezett. Csak ez nem a szó klasszikus értelmében. Az előző C3-as a formájával kitűnt a tömegből. Kicsit furi, de aranyos, bájos és roppant egyedi kisautó volt. Az újra ezek nem mondhatóak el. Amolyan sablonos, mint a legtöbb konkurens. A kor divatjához igazítva, crossoveres lett, és leginkább a Dacia Springre hasonlít, ami nem számít dicséretnek. Ám a román elektromos modellnél nagyobb és szebb, és a hatótávja is sokkal jobb. De azt azért kijelenthetjük, ez a design nem fog bekerüli a márka aranylapjaiba.
A negyedik generációs új C3-ast már májustól árulják itthon, ám hivatalosan csak a napokban kezdték el a forgalmazását. A kis crossover elektromos és benzines motorral, utóbbi kézi váltóval vagy 48 voltos, automatikus váltós hibridként kapható. A Citroën az új ë-C3 kapcsán nem kevesebbet ígér, minthogy ez az első megfizethető villanyautó. És ez az állítás nem eltúlzott, a 9 890 000 forinttól kapható francia népautó árban közel tudott maradni a kínai gyártású Dacia Springhez. Ugyanakkor ez sokkal fejlettebb és igényesebb kocsi annál, mint a román villanyautó, amelynek ára 8,7 millió forint.
A kifutó C3-ashoz képest az új valamivel nagyobb lett: 19 milliméterrel hosszabb, 6 milliméterrel szélesebb, 1,57 méteres magassága pedig ugyancsak veri az elődöt. A franciákra jellemző ötletes designelem a fényszórók C-alakú elrendezése, ami elöl és hátul is megtalálható. A fenekére még egy szolid légterelő is jutott. Az utasteret nem gondolták túl a tervezők – szerencsére –, a belső design a Citroëntől megszokott. A sofőr előtt az óracsoportot csak egy keskeny digitális képernyő helyettesíti, míg a műszerfalat a kor követelményének megfelelően egy multimédiás kijelző uralja, ami a C3-ben 10,25 colos.
Jó hír a fizikai gombok kedvelőinek, hogy nem integráltak minden funkciót a központi képernyőre, a klímakonzol továbbra is külön vezérelhető. A magasabb karosszéria miatt a hátul utazóknak az átlagosnál 20 milliméterrel több lábtér jut, míg az első ülésen már 100 milliméterrel terebélyesebb a helykínálat. A csomagtartó viszont nem nagy, 310 literes. Messziről nem látszik, de jó ötlet, hogy Párizsi épületsziluettek dobják fel a hátsó szélvédőt. Belül pedig híres Citroën-modellek díszítik a kesztyűtartófedelet Ami, Méhari, 2CV, Type H, Traction Avant sorrendben.
A felvidéki Nagyszombaton készülő C3-as elektromos változatában 113 lóerős villanymotor van, amely 44 kilowattos. Ezzel a kocsi – papíron – 320 kilométert képes megtenni (a Dacia Spring alig 225 km-t). A franciák szerint a 7,4 kilowattos töltőkkel négy óra alatt, míg villámtöltőkön kevesebb mint 30 perc alatt tölthető fel az akkumulátor 20-ról 80 százalékra. Az erényei és az ára alapján tényleg sikeres lehet az új Citroën ë-C3. A benzines változat, az 1,2 literes, Otto-motoros amúgy 6,2 millió forintról indul.
Indirekt/Kiss B. László