Az idén négy új modellt mutatott be a magyar piacon a német prémiummárka.
A rendszerváltás után hosszú évekig piacvezető volt itthon az Audi a prémiumszegmensben, ám ez már jó ideje nem így van, a BMW és a Mercedes-Benz olykor duplaannyi autót adott el egy évben, mint az ingolstadti márka. Sőt, még az is előfordult, hogy a Volvo is megelőzi az Audit. Az eladási számok ebben az évben sem bíztatóak. Az importőrnél úgy látják, a visszaesésük oka az volt, hogy a húzómodelljeik elöregedtek, s az utóbbi években alig volt olyan újdonsága a márkának, amely megdobta volna az eladásaikat.
Nos, most beindulhat az Audi, egyszerre négy modellt mutatott be a közelmúltban. Mind közül a legfontosabb talán az új A5 család, amelyet eddig A4 néven forgalmaztak a németek. Az Audi 2024-től átstrukturálja járműveinek elnevezését: a páros számok a jövőben a tisztán elektromos meghajtású modelleket, a páratlan számok pedig a belső égésű motoros kocsikat jelölik.
Maga az A5 gyönyörű, tökéletesen megtestesíti az Audi formatervezési filozófiájának sportosságát, s november második felétől két karosszériaváltozatban lesz kapható, Limousine és Avant. A belső tér valamivel tágasabb, mint az elődben, a kijelző információi pedig valódi digitális színpadon jelennek meg. A motorpalettát hatékony, részben elektromos belsőégésű erőforrások adják, és izgalmas S modellek egészítik ki a kínálatot.
Szintén nagyon fontos láncszem az Audi palettáján a Q5, amely több mint 15 éve a németországi és európai piac egyik legnépszerűbb SUV modellje. Ez az első PPC-alapú (Premium Platform Electric) SUV, amelyet az mHEV Plus technológiának köszönhetően még takarékosabb benzin- és dízelmotor hajt. A Q5 modern infotainment rendszerrel és kezelési koncepcióval, testre szabható digitális egyedi világítással és modern asszisztens rendszerekkel csábítja a vevőket. Az új modellcsaládot a sportos Audi SQ5 teszi teljessé, valamint a jövőben hálózatról tölthető hibrid kivitelekkel is kiegészül a nagy szabadidőautó.
Nálunk egyelőre a rétegmodellek közé tartozik az Audi A6 e-tron, amely tisztán elektromos modell. Ez a márka első villanyautója, amely Sportback és Avant változatban is kapható. A felső középkategóriás jármű PPE-platformja az Audi első lapos padlós modellje.
Az A6 e-tron a felszereltségi szinttől függően számos innovatív funkciót kínál: ilyenek például a második generációs virtuális külső tükrök, a gombnyomásra besötétülő üveg panorámatető, valamint a világító márkajelzés a jármű hátulján. Az A6 e-tron és az S6 e-tron ez év szeptemberétől rendelhető Sportback és Avant változatban. Az új elektromos Audi hatótávja akár 678 kilométer is lehet.
Ebben az évben még az Audi a karakteres Q6 Sportback e-tron modellel bővíti elektromos modellportfólióját, amely az egyik legnépszerűbb forma és kategória a vásárlók körében, a maga 656 kilométeres hatótávolságával.
Indirekt/Kiss B. László