A dráguló gyorsételek miatt egyre több ember választja az otthoni főzést, így a vállalatok kedvező árú akciókkal próbálnak vásárlókat visszacsalogatni.
Burger King anyavállalata, a Restaurant Brands és a KFC-t birtokló Yum Brands kedden tette közzé negyedéves eredményeit, melyek alulmúlták a piaci várakozásokat – írja a Reuters. A vállalatokat az Egyesült Államokban és külföldön is gyenge kereslet sújtotta, mivel a fogyasztók visszafogják a költekezéseket. Az éttermi árak emelkedése miatt egyre többen választják az otthoni főzést a gyorséttermek helyett, ami visszaesést okozott a vendégszámban.
Ennek ellensúlyozására az étteremláncok agresszív promóciókat vezettek be. A Burger King és a KFC is 5 dollár (kb. 1800 Ft) értékű menüket kínált, hogy visszacsábítsa az alacsonyabb jövedelmű vásárlókat. Még így is, a Burger King eladásai 0,7%-kal csökkentek a szeptember 30-án zárult negyedévben, míg tavaly 6,6%-os növekedést értek el. A KFC az USA-ban 5%-os visszaesést mutatott ugyanebben az időszakban, ami az idei harmadik negyedéves csökkenést jelenti.