KezdőlapBelföldHibás a fővárosi sebességkorlátozás ötlete az Autóklub sztárügyvédje szerint

Hibás a fővárosi sebességkorlátozás ötlete az Autóklub sztárügyvédje szerint

Kovács Kázmér ügyvéd szerint egyik kitűzött célt sem éri el bevezetni kívánt budapesti sebességkorlátozás.

Elszabadult hajóágyúként csak kárt okozna az októberben megválasztott fővárosi városvezetők ötletelése. Úgy tűnik, a dugódíj esetleges bevezetése, a behajtani tilos zónák kialakításának lebegtetése nem volt elég. Ugyanis a fővárosi városháza megmondóemberei tovább kísérletezgetnek a budapestiek türelmével.

A hírek szerint Karácsony Gergely csapata a mellékutakon 50-ről 30-ra, a főbb utakon pedig 70-ről 50-kilométerre csökkentené a megengedett sebességhatárt.

„Minden olyan intézkedés, amely a fűnyíróelvet követi, helytelen. Márpedig most is erről van szó” – kommentálta az előterjesztés hírét Kovács Kázmér az InfoRádióban. A Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke arról beszélt, hogy eddig a szakemberek a forgalmi adatok alapján olyan szakaszokon engedték meg a magasabb sebességet , ahol az út- és a forgalmi viszonyok ezt lehetővé tették, nem volt kereszteződés vagy gyalogos átkelőhely.

„A baleseti statisztika évekre visszamenően azt igazolta, hogy ezeken a helyeken nincs szükség az 50 km/órás korlátozásra” – érvelt az ügyvéd, és hozzátette, noha a mellékútvonalakon a 30 km/órás sebességkorlátozás kisebb jelentőségű, de szerinte ezzel a csökkentéssel ott sem lehet érdemben javítani a baleseti statisztikákon.

A légszennyezés csökkentéséhez azonban a haszonjárműveken kellene kezdeni a korlátozást szerinte, illetve fűtési rendszerek korszerűsítésének támogatásával, mert a személygépkocsi-forgalom nem játszik domináns szerepet a légminőség romlásában. „A sebességcsökkentéstől ráadásul a járműforgalom nem lesz kisebb, sőt a korlátozott sebesség mellett ugyanaz a jármű hosszabb ideig szennyezi majd a levegőt ugyanazon az útszakaszon. Ezért ez a hivatkozás önellentmondónak is tekinthető” – mondta a szakjogász.