KezdőlapBelföldAz Aldi után a Lidl is drasztikusan csökkenti a sajtok árát

Az Aldi után a Lidl is drasztikusan csökkenti a sajtok árát

Válaszlépésre szánhatta el magát a Lidl, miután az Aldi napokkal ezelőtt jelentős árcsökkentést hajtott végre.

Hétfőtől jelentősen csökkenti az árait a Lidl, ahogy ezt az Aldi 5 nappal ezelőtt már megtette. A Világgazdaságnak juttatta el a közleményét az áruházlánc, amelyben megosztották: a sajtok ára akár negyedével is csökkenhet a kiszereléstől és a fajtától függően.

„a saját márkás Pilos 250 grammos Edami darabolt sajt 25 százalékkal kerül majd kevesebbe, és a jelenlegi 999 forintos ár helyett holnaptól 749 forintba kerül majd,
az 1 kilogrammos kiszerelésű Pilos trappista sajt 23 százalékkal, azaz 900 forinttal lesz olcsóbb, 2990 forintos áron lesz elérhető a mostani 3890 forint helyett,
míg a 700 grammos Pilos trappista sajt 21 százalékkal, azaz 800 forinttal kerül majd kevesebbe, így 2999 forintot kell majd érte fizetni.
A laktózmentes 700 grammos kiszerelésű Pilos trappista sajt esetében az árcsökkenés mértéke szintén 21 százalékos, hétfőtől 2999 forintért lesz elérhető az áruházakban”
– számoltak be az árcsökkentés mértékéről.

A vállalat kommunikációs vezetője tudatta, hogy az elmúlt két hónapban csaknem 200 termék árát csökkentették, de további mérséklést is terveznek.

Az Aldi majdnem egy héttel ezelőtt vitte le a sajt árát, a vajét pedig már a múlt hónap elején megvágták, köszönhetően a nemzetközi és a magyar tejpiaci helyzetnek. Mintegy 20%-kal csökkentették a legnépszerűbb, legkeresettebb vajak árát. Az áruházlánc további tejtermékek esetében ért el alacsonyabb beszerzési árakat, az így keletkező árelőnyt pedig továbbadta a fogyasztóknak. A vállalat március 1-jétől jelentősen és tartósan olcsóbb áron kínálja a legkedveltebb, hagyományos és laktózmentes kivitelű trappista sajtjait.

A Lidl mellett az Aldi, a Penny és a CBA is levitte az árait, de ezt nem híresztelték el túlságosan. Erre azután került sor, hogy 2022 végére drasztikusan lecsökkent a kereslet, a fogyasztók visszafogták a vásárlást a példátlan áremelkedés miatt.

Az áruházláncok úgy próbálják meg visszaszerezni a vevőket, hogy egyre-másra csökkentik az áraikat. A következő termékcsoport, amelynek az árát lejjebb vihetik, a száraztészta lesz: napokon belül 5%-kal kerül majd kevesebbe.